• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 66144
+
-

پرداخت ۶ هزار میلیارد ریال از تعهدات  تامین اجتماعی کردستان

خبر
پرداخت ۶ هزار میلیارد ریال از تعهدات  تامین اجتماعی کردستان

سال گذشته ۶ هزار و ۳۰ میلیارد ریال از تعهدات کوتاه‌مدت، بلندمدت و وسایل کمک پزشکی تامین اجتماعی کردستان پرداخت شد. به گزارش ایرنا، مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان با بیان این‌که هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال هم در 3 ماه اول امسال در این زمینه پرداخت شده است، اظهار کرد: ۶۳۳ هزار و ۹۷۱ نفر معادل 5/39درصد جمعیت کل کردستان و 9/55 درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند. «سید صلاح قریشی» با بیان این‌که امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آمار جمعیت زیرپوشش این سازمان در کردستان 7/1 درصد افزایش یافته است، افزود: ۱۰۶ هزار و ۶۵۸ نفر معادل 4/51 درصد از این تعداد بیمه اجباری و ۲۰۷ هزار و ۴۲۰ نفر بیمه شده واقعی و اصلی است. 

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان با اشاره به این‌که ۱۶ هزار و ۹۲۳ کارگاه فعال در استان وجود دارد، اضافه کرد: این شامل کارگاه‌هایی است که لیست حق بیمه به تامین اجتماعی ارسال می‌کنند که 2/7درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
وی یادآور شد: در حوزه کارگاه‌های کشفی ۲۷۴ کارگاه تا اردیبهشت شناسایی شده که در مقایسه با ۲۲۳ کارگاه کشفی مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۲۲ درصدی در این بخش هستیم. قریشی با بیان این‌که از ۱۳ اردیبهشت تا ۱۳ شهریور برای بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان زمان مشخص شده است که می‌توانند به این منظور به شعب مختلف مراجعه کنند، ادامه داد: در رابطه با برخی خانم‌ها که برای گرفتن مستمری به دلیل نداشتن سرپرست طلاق صوری می‌گیرند، قانونی با هدف حمایت از خانواده وضع شده است، اما نقاط ضعفی دارد که سازمان به دنبال برطرف کردن آن است. وی اضافه کرد: آمار دقیقی در این رابطه (طلاق برای دریافت مستمری) در استان کردستان نداریم اما با چنین مشکلی در استان هم روبه‌رو هستیم. 

مدیر درمان اداره تامین اجتماعی کردستان هم در این نشست گفت: سال گذشته یک میلیون مراجعه‌کننده سرپایی به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مراجعه کردند که ۷۶۳ هزار و ۵۵۹ نفر ویزیت پزشکان عمومی و ۱۶۲ هزار و ۷۰۷ نفر به پزشکان متخصص و ۷۳۹ هزار و ۹۱ به دندان‌پزشکی مراجعه کردند. «هوشنگ فولادی» اضافه کرد: در این مدت در بیمارستان‌های سنندج و سقز ۲۲ هزار و ۹۲۳ مورد بستری شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند و بیش از ۱۰ هزار و ۱۶۹ عمل جراحی در این بیمارستان‌ها انجام شده است. 

وی یادآور شد: در این مدت هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه درمان مستقیم در مراکز درمانی تامین اجتماعی هزینه شده است. فولادی با اشاره به این‌که ۷۰ هزار و ۹۱۳ نفر در ۶۲۶ مرکز درمانی خصوصی و دولتی طرف قرارداد استان بستری و درمان شدند، اظهار کرد: تعداد ۳۹ هزار مورد عمل جراحی نیز در این مراکز برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی انجام شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید